İşte A'dan Z'ye okul servisinde yaşanan sorunlar ve çözümleri

Türkiye önce İzmir sonra da İstanbul'da yaşanan okul servisinde öğrenci unutma skandalını konuşuyor. Okulların başlamasına az bir süre kala yaşanan bu olaylar, milyonlarca aileyi de tedirgin ediyor. Peki sorun neden yaşanıyor. ? Sorumluları kim ya da kimler? UIusal Kanal ekibi, "güvenli okul servisi nasıl olur" sorusunun peşine düştü.

İşte A'dan Z'ye okul servisinde yaşanan sorunlar ve çözümleri

Daha önce birçok sorun yaşansa da Türkiye'nin gündemine İzmir'deki acı olayla girdi okul servisleri. Servis aracında unutulan 3 yaşındaki Alperen Sakin hayatını kaybetti. 

Alperen'in ardından İzmir'de benzer bir olay daha yaşandı. Ancak bu olayda acı bir son olmadı. 

Milyonlarca öğrencinin bulunduğu İstanbul'da da okul servisi skandalı vardı. Uyuduğu için serviste unutulan Ecrin Lena Şen, 2 saat sonra çevreden geçen bir vatandaş tarafından kurtarıldı. 

Aracın iç bölümündeki güvenlik önlemleri de tam olmalı. 

Okul servisiyle ilgili bir diğer önemli konu da şoförler. 

Bir başka önlem karekod uygulaması. Yürürlüğe girdiği andan itibaren şüpheli durumlar yetkililere bildirilebilecek. 

İstanbul Servis Esnafı Derneği Başkanı Cuma Tekin'e göre bu sorunların yaşanmaması için sıkı denetim gerekiyor. 

Bir diğer konu da minübüslere sınırlandırma getirilmesi. 

Tekin'e göre okul servis araçlarına plaka tahdidi de şart. 

Haber: Deniz Adalı
Kamera: Bülent Ünal

ulusal.com.tr


ULUSAL KANAL MOBİL UYGULAMASINI İNDİRDİNİZ Mİ?

Ulusal Kanal, 24 saat kesintisiz canlı yayın ve haberlerle
şimdi cebinizde

Android cihazlar için Google Play Store'dan
iOS cihazlar için AppStore'dan indirebilirsiniz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.