Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı 4 yaşında: Hedef BTK güzergahında yılda 1500 blok tren

Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Hattı 4. yılını doldurdu. Kuşak ve Yol Girişimi'nin orta hattında yer alan güzergah sayesinde Asya'dan yola çıkan trenler çok daha kısa sürede Avrupa'ya ulaşıyor. Açıldığı günden bu yana 1,4 milyon ton yükün taşındığı BTK Demir Yolu Hattı'nın uzun vadede 6,5 milyon ton yükü ulaştırması amaçlanıyor. Konuya ilişkin konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Orta Koridor ve BTK güzergahının canlanması ile Çin ile Türkiye arasındaki toplam seyir süresinin 10 güne düşürülmesinin beklendiğini açıkladı.

Abone ol

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin uluslararası alandaki lojistik gücü BTK Demir Yolu Hattı'nın 4'üncü yılını tamamladığını açıkladı.

Hat açılışından bu yana 1,4 milyon ton yükün taşımıştı. Şu an ise uzun vadede 6,5 milyon ton yükün ulaştırılması amaçlanıyor.

Hatta ilişkin bilgi veren Karaismailoğlu, şu ifadelerde bulundu:

- Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan iş birliğiyle 30 Ekim 2017'de BTK Demir Yolu Hattı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve bölge ülkelerinin yöneticileri tarafından işletmeye açıldı. Toplam 829 kilometre uzunluğundaki hattın 504 kilometresi Azerbaycan, 246 kilometresi Gürcistan ve 79 kilometresi Türkiye sınırlarında yer alıyor.

Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan'a uluslararası ulaşımda avantajlı konum sağlayan hattın, Orta Koridor'un da önemli bir halkasını oluşturduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, konuşmasına şu sözlerle devam etti:

- Hat, Marmaray ile beraber Çin ile Avrupa arasında kesintisiz demir yolu ulaşımına olanak sağlıyor. Demir yolu taşımacılığının getireceği güvenli ve ekonomik taşıma modeli, Avrasya Bölgesi'ndeki ülkelerin ticaret hacimlerinin artmasına ve zenginleşmesine katkıda bulunuyor. Hattan orta vadede 3,2 milyon ton, uzun vadede 6,5 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. TCDD Taşımacılık, 30 Ekim itibarıyla 4'üncü yılını dolduran BTK Demir Yolu Hattı üzerinden Rusya, Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Kırgızistan, Özbekistan, Kazakistan ve Çin'e blok trenlerle yük taşımacılığı gerçekleştiriyor.

Karaismailoğlu, BTK Demir Yolu ile ilk ticari taşımanın 30 Ekim 2017'de Kazakistan-Türkiye hattında 4 bin 700 kilometrelik mesafede başladığını hatırlatarak sözlerine şöyle devam etti:

- Demir yolu hattında Türkiye'den Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Özbekistan, Türkmenistan, Kırgızistan, Rusya ve Çin'e inşaat malzemesi, demir cevheri, manganez, boraks, beyaz eşya, gıda maddesi, temizlik ürünleri, mermer, MDF, soya küspesi, yaş sebze ve meyve gönderilirken ülkemize tahıl, hububat, yem, ceviz, silikon, kağıt, rulo sac, bakır katot, çinko, gübre, kimyasal ürünler, elektronik eşya taşınıyor. BTK Demir Yolu Hattı kullanılarak 31 Ekim itibarıyla toplam 1 milyon 360 bin ton brüt yüke ulaşan taşıma rakamları, bölgenin uluslararası önemi sayesinde hızla artış gösteriyor.

MARMARAY YALNIZCA YOLCU DEĞİL YÜK TAŞIMACILIĞINDA DA OLDUKÇA ÖNEMLİ

Asrın Projesi Marmaray'ın yalnızca yolcu taşımacılığının değil, yük taşımacılığının da önemli ayaklarından biri olduğunu anlatan Karaismailoğlu, şunları söyledi:

- BTK Demir Yolu Hattı'nı Orta Koridor üzerinden destekleyen Marmaray ile 2020 yılı başından itibaren (tehlikeli madde taşımaları hariç) yük trenlerinin, Asya ve Avrupa arasındaki geçişi gerçekleştiriliyor. Marmaray'dan yük treni geçmeye başladığı 17 Nisan 2020'den bugüne kadar Avrupa yönüne 688, Asya yönüne 613 olmak üzere toplam 1301 yük treni geçiş yaptı. Büyük çoğunluğu uluslararası olan yaklaşık 1,1 milyon ton yük Marmaray'dan geçerek taşındı. Orta Koridor ve BTK Demir İpek Yolu üzerinden Çin-Türkiye-Avrupa güzergahında başlatılan düzenli blok konteyner tren taşımaları, hız kesmeden devam ediyor. Türkiye-Çin hattında blok tren konteyner taşımaları ülkemizin farklı noktalarından sürüyor.

ORTA VADEDE HEDEF: 200 BLOK TREN İŞLETMEK

Bakan Karaismailoğlu, Çin-Türkiye hattında Orta Koridor ve BTK Demir Yolu Hattı üzerinden düzenli seferleri devam eden blok konteyner trenlerinde hedefin kısa vadede yıllık 100 blok tren, orta vadede yıllık 200 blok tren işletmek olduğu bilgisini verdi.

Karaismailoğlu, uzun vadede ise Orta Koridor ve BTK güzergahından yılda 1500 blok tren işletilmesi ve Çin ile Türkiye arasındaki toplam seyir süresinin 10 güne düşürülmesinin beklendiğini anlattı.

Karaismailoğlu, uluslararası alanda lojistik güce güç katmak için BTK Demir Yolu ve Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Güzergahı üzerinden Çin-Türkiye-Avrupa hattında demir yolu yük taşımacılığının düzenli hale getirilerek karşılıklı daha da artırılması ve Türkiye'den Çin'e yapılan ihracat taşımalarında da bu yolun kullanılmasının hedeflendiğini sözlerine ekledi.

İstanbul'da yoğun sis hayatı olumsuz etkiledi Gündem Adil Karaismailoğlu'ndan Kanal İstanbul açıklaması: ''Bütçeye yük olmadan bu projenin üstesinden gelmek için uğraşıyoruz'' Gündem İstanbul'da hava ulaşımına sis engeli: Hava ulaşımı normale döndü Gündem Kovid-19 görme kaybına sebebiyet veriyor Gündem