Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan'dan seçim güvenliği ve siber saldırı açıklaması

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Seçim sonuçlarının vatandaşlarımıza doğru bilgilendirilmesi, zamanında ulaştırılması önemli. Günümüzde haberleşme elektronik sistemler üzerinden yapılıyor. Siber saldırılara karşı da bakanlık olarak ulusal siber olaylara müdahale merkezini kurduk. Seçim amaçlı kurulmadı. Başarıyla işletiyoruz. Bugüne kadar da yüz binlerce saldırıyı önlemiş olduk. Bankaların hesaplarına giriliyor, müdahale ediliyor. Finansal piyasalar günümüzde çok önemli Her an para transferi var, para hareketleri var. Bunlar özellikle hedefler oluyor." dedi. Bakan Turhan, "Yatırımlarımızla Avrupa'dan gelen bir araç otoyoldan çıkmadan, şehir trafiğine girmeden Şanlıurfa'ya, Cilvegözü'ne kadar gidebilecek" bilgisini paylaştı. Turhan, "İstanbul Havalimanı'na taşınma 5 Nisan 03.00'te başlayıp 7 Nisan 00.00'da bitecek. 7 Nisan'dan sonra tüm operatörler buradan hizmet verecek." dedi

Abone ol

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Anadolu Ajansı Editör Masası'nda gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu, soruları yanıtladı.

Bakan Turhan, "Yatırımlarımızla Avrupa'dan gelen bir araç otoyoldan çıkmadan, şehir trafiğine girmeden Şanlıurfa'ya, Cilvegözü'ne kadar gidebilecek" bilgisini paylaştı.

Bakan Turhan, "İstanbul Havalimanı'na taşınma 5 Nisan 03.00'te başlayıp 7 Nisan 00.00'da bitecek. 7 Nisan'dan sonra tüm operatörler buradan hizmet verecek." dedi.

Bakan Turhan şunları söyledi:

"Bakanlık olarak haberleşme konusunda seçim öncesinde yaptığımız hazırlıklarda seçimde kullanılacak olan matbu malzemelerin yerlerine ulaştırılması PTT tarafından yapılıyor. Diğer kargo işlemlerinden tecrit edilmiş olan kabuller, tutanaklar alınıyor, gideceği yerlere ayrı özel bir kurye ile teslim ediliyor. Seçim sonuçlarının vatandaşlarımıza doğru bilgilendirilmesi, zamanında ulaştırılması önemli. Seçimlere yönelik siber saldırıları engellemek için gerekli tedbirleri alıyoruz, seçime hazırız. Günümüzde haberleşme elektronik sistemler üzerinden yapılıyor. Siber saldırılara karşı da bakanlık olarak ulusal siber olaylara müdahale merkezini kurduk. Seçim amaçlı kurulmadı. Başarıyla işletiyoruz. Bugüne kadar da yüz binlerce saldırıyı önlemiş olduk. Bankaların hesaplarına giriliyor, müdahale ediliyor. Finansal piyasalar günümüzde çok önemli Her an para transferi var, para hareketleri var. Bunlar özellikle hedefler oluyor. Siber teröristler için hedef oluyor. Bunları önlemek için 1300’e yakın eleman, özel seçilmiş elemanlar sürekli çalışıyor.

Yatırım bütçesinden bugüne kadar olduğu gibi en yüksek payı aldık. Ulaştırma, altyapı sistemleri uzun vadeli ve yüksek maliyetli yatırımlardır. Altyapıyı oluşturduğun zaman diğer sektörler bunun üzerinde büyüme gerçekleştirir. Bugüne kadar sene başı bütçesinden en iyi yatırımı aldık. Planladığımız, hedeflediğimiz projeleri zamanında hizmete açmak için, bitirmek için planlamamızı programlamamızı yaptık.

Yatırımlarımızı ağırlıklı olarak acil ulaşım ihtiyaçlarını görmek için kara yolları ve demir yolu altyapısını iyileştirdik. Ülkemizde ulaştırma, doğu-batı koridorunda oluşur. Demir yollarının kapasitesinin daha da artırılması için sinyalizasyon altyapısını da iyileştirerek konforunu ve kapasitesini daha yüksek seviyeye getiriyoruz. Yaptığımız haberleşme sistemiyle trenler birbirleriyle iletişim sağlayabilecek ve iletişim kurabilecek. Elektrikasyon konusu önemli sinyalsiz hattı açtınız diye eleştirilere maruz kalıyoruz. Ülkemizdeki demir yolu altyapısının yüzde 45’i elektrikli. Taşımacılıkta kara yolu altyapısını daha önceden iyileştirmiştik, rahatlattık. Türkiye’nin ekonomik büyüklüğüne göre mal miktarının insan hareketinin, yolcu hareketini taşıyabilecek koridorları bitirdik. Kuzey-Güney koridorlarını bitirdik.

2000 yılında yolculuk hareketleri 3’e katlandı. Yük olarak da 3.5’e katlandı. Bu bizim ülkemizin büyüdüğünü de gösteriyor. Bir malın ulaşım maliyeti girdisi yüzde 15’ten yüzde 10’a kadar geriledi.

İhalelerde şartımız 'Parayı yurt dışından getireceksin' oluyor. Ülkemize yurt dışından sermaye akıyor. 3. Havalimanını yaptılar ve devlete yılda 822 milyon euro para ödenecek.

190 kilometrelik, Bursa-Balıkesir arasındaki kesimi de 6 ay sonra açacağız. İzmir-Çandarlı Otoyolu’nu yap-işlet-devretle yapıyoruz, hizmete açacağız."

ulusal.com.tr

Eski HAVELSAN mühendislerine ByLock operasyonu Gündem 37 ilde FETÖ operasyonunda 126 gözaltı kararı! Başsavcılık detayları açıkladı! Bir operasyon daha Gündem Yeni Zelanda gündemli İslam İşbirliği Teşkilatı toplantısı başladı Gündem Tülin Oygür: Maltepe Pazarı'nı ranta kurban etmeyeceğiz Gündem