Mesleki Yeterlilik Belgesi nasıl alınır?
Mesleki Yeterlilik Belgesi, bir mesleği yürütmek isteyen kişinin yeterli bilgiye, beceriye ve yetkinliğe sahip olduğunu belirten resmi bir belge olması itibariyle önem arz etmektedir. Peki Mesleki Yeterlilik Belgesi nasıl alınır?
Mesleki yeterlilik belgesi, T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı bir birim olan MYK (Mesleki Yeterlilik Kurumu) tarafından verilen, herhangi bir meslek dalında ulusal yeterliliği temsil eden belgedir.
Bireylerin herhangi bir meslekte, Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından oluşturulmuş ulusal yeterliliklerde belirtilen şartları karşılamaları halinde 'Mesleki Yeterlilik Belgesi'ne sahip olur. Kişinin, söz konusu bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olduğunu belirtir.
Mesleki yeterlilik belgesi alabilmek için öncelikle yetkili öğretim kurumlarından diploma sahibi olmak gerekir.
MESLEKİ YETERLİLİK BELGESİ NEREDEN ALINIR?
Mesleki Yeterlilik Belgesi, yalnızca Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından verilebilir. Aynı zamanda ulusal mesleki yeterlilik sistemine uygun olması gerekir.
Uygun kuruluş bulunduktan sonra ise, işçi bu kuruma yeterlilik belgesi edinmek için başvuruda bulunmalı. Başvurusu onaylandıktan sonra aday, belli bir eğitimden geçer, sınavlara alınır ve en sonunda değerlendirmesi yapılır. Daha sonra eğitimini uygun ve başarılı bir şekilde tamamlayan adaya Mesleki Yeterlilik Belgesi verilir.