Sosyal medya platformlarına reklam yasağı başladı

Türkiye'ye temsilci atamayan yurt dışı kaynaklı sosyal medya hesaplarına uygulanacak reklam yasağı Resmi Gazete'de yayımlanmasıyla başlamış oldu. Henüz Türkiye'ye resmi temsilci atamayan Twitter, Periscope ve Pinterest'e reklam yasağı geldi.

Sosyal medya platformlarına reklam yasağı başladı

Sosyal Medya Yasası 1 Ekim 2020 günü Türkiye'de yürürlüğe girdi. Yasa ile sosyal medya şirketlerine ''Türkiye'de temsilci açma zorunluluğu'' getirilmişti. Yasanın üçüncü aşaması olan 'reklam yasağı' Resmi Gazete'de yayımlandı.

TEMSİLCİ ATAMASI YAPMAYANLAR REKLAM ALAMAYACAK

7253 sayılı yasa gereği Türkiye'ye resmi temsilci atamayan yurt dışı kaynaklı sosyal medya şirketleri, Türkiye'de reklam alamayacak.

BTK, BDDK, TCMB, VDK ve ilgili tüm kamu kurumları reklam yasağı uygulamasını denetleyecek ve reklam veren şirketlere ceza kesebilecek.

Resmi Gazete'de yayımlanan 'reklam yasağı' ilanı Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan tarafından da duyruldu. Bakan Yardımcısı Sayan bir de açıklama yaptı.

Bakan Yardımcısı açıklamasında, temsilci ataması yapan ve yükümlülükleri yerine getirmeyi kabul eten sosyal medya şirketlerine teşekkür ederken, Twitter ve Pinterest'in de gerekli adımları atmasını beklediklerini söyledi.

REKLAM YASAĞI NE DEMEK

Reklam yasağı kararı ile Türkiye'de vergi mükellefi olan şirket ve kişiler, reklam almaları yasak olan sosyal medya şirketlerine reklam veremeyecekler.

Bu sitelere reklam bedeli ödenmeyeceği gibi reklam sözleşmesi de yapılamayacak.

Reklam yasağının bir sonraki adımı ise sosyal medya şirketlerinin internet sitelerine uygulanacak olan 'bant daraltma' yaptırımı. Bu yaptırım ile sitelere erişim zorlaşmış olacak.

TEMSİLCİ ATAMAYANLARA 40 MİLYON LİRA CEZA

Bilgi Teknolojileri ve İletişimi Kurumu (BTK) tarafından temsilci atamayan şirketlere 40 milyon liralık idari para cezası kesilmişti.

GÖZLER TWİTTER'DA

Yayımlanan yasa sonrasında YouTube, TikTok, LinkedIn ve Dailymotion Türkiye'de temsilcilik açmayı kabul etmiş ve gerekli işlemleri yapmışlardı.

Bu konuda henüz herhangi bir girişimde bulunmayan bazı şirketler ise: Twitter, Periscope ve Pinterest.

Reklam yasağının Resmi Gazete'de yayımlanması ile birlikte gözler bu şirketlere çevrildi.

''DİJİTAL FAŞİZM VE KURAL TANIMAZLIĞA MÜSAADE ETMEYECEĞİZ''

Reklam yasağı uygulanmadan Türkiye'ye temsilci atamayı ve yükümlülükleri yerine getirmeyi kabul eden sosyal ağ şirketlerine teşekkür eden Sayan, şunları söyledi:

''Hiçbir vatandaşımızın ülkemizde sağlanan hizmetlerden mahrum kalmasını istemiyoruz. Lakin milletimizin verilerini, gizliliğini ve haklarını korumak için ne gerekiyorsa yapmaya kararlıyız. Dileriz ki hala temsilcisini bildirmeyen Twitter ve Pinterest de ivedilikle gerekli adımları atarlar. Yükümlülüğe uymamakta ısrar eden sosyal ağların bant genişliğinin daraltılması en son istediğimiz yol.

Dijital faşizm ve kural tanımazlığın Türkiye'de hakim olmasına asla müsaade etmeyeceğiz. Taciz, istismar, iftira ve hak ihlalleri bir özgürlük değil, suçtur. Hiç kimsenin bu ve benzeri suçları özgürlük kisvesi altında işlemesine asla müsaade etmeyeceğiz"

''SOSYAL AĞLAR İÇİN REKLAM YASAĞI BAŞLADI''

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu da reklam yasağının başlamasının ardından açıklama yaptı.

Karagözoğlu, açıklamayı Twitter hesabından yaptı:

''Yasa gereği temsilci atamayan sosyal ağlar için reklam yasağı başladı. Gerekli hassasiyeti gösteren tüm şirketleri tebrik ediyorum''

''Ülkemizdeki 55 milyon sosyal medya kullanıcısının haklarını sonuna kadar koruyacağız'' diyen Karagözoğlu, temsilci atamayan şirketlere adım atmaları yönünde çağrı yaparken, 3 ay içinde yükümlülüklerini yerine getirmeyen şirketlere internet trafiği bant genişliği daraltmalarının başlayacağını ifade etti.

# twitter # BDDK # tcmb # BTK # Pinterest # Periscope # Ömer Fatih Sayan # VDK