Araştırmalar Mavi Göz Renginin Anadolu'dan Avrupa'ya Yayıldığını Gösteriyor!

Araştırmalar mavi göz genlerinin Avrupa'ya özgü olmadığını gösteriyor. Yapılan araştıralar ile birlikte mavi gözlerin yanında doğudan batıya geçen başka teorilerde ortaya çıktı.

Araştırmalar Mavi Göz Renginin Anadolu'dan Avrupa'ya Yayıldığını Gösteriyor!

Tarih, Avrupalıların kökenini açık tenli ve renkli gösterse de analizler bunu yalanlıyor. Açık tenli Avrupalı ​​avcı-toplayıcıya ilişkin popüler imaj doğru değil. 2006 yılında İspanya'da bulunan 7.000 yıllık bir yirmilik dişten alınan DNA farklı bir hikayeyi gösteriyor. Diş üzerinde yapılan bir çalışma, dişin sahibi olan adamın koyu saçlara, mavi gözlere ve bir Afrikalının koyu tenli genlerine sahip olduğunu gösteriyor; ancak bilim insanları kişinin cilt tonunun tam olarak ne olduğunu bilmiyor. Mavi göz geni en ilginç bulgulardan biri çünkü daha önce bunun, 5.000 yıldan fazla bir süre önce kıtaya giren çiftçiler tarafından getirilen, daha sonra gelen bir özellik olduğuna inanılıyordu.

Mavi Göz Renginin Doğuşu

2014 yılındaki çalışma, tarım öncesi Avrupa genomunu analiz eden ilk çalışmaydı. Barselona'daki Institut de Biologia Evolutiva'dan Inigo Olalde tarafından yönetildi ve Nature dergisinde yayınlandı; bu çalışma, Avrupa'da çiftçiliğin ortaya çıkmasından önce modern insanın ortaya çıkışına dair önemli bilgiler sağladı.

mavi göz rengi çalışmaları

Üstünde analizlerin yapıldığı dişler, 2006 yılında İspanya'nın kuzeybatısındaki León yakınlarındaki Cantabrian mağarasında bulunan Mezolitik bir adamın iskeletinden geldi. Bu adam, başka bir Mezolitik adamın iskeletinin yanında bulundu. Her ikisi de 30'lu yaşlarının başında ölmüştü ve kalıntıları mağaranın son derece iyi muhafaza edilmişti.. Kemiklerin yaşı ve bölgede bulunan diğer eserler örneğin; erkek kıyafetlerine takmak için delikler bulunan ren geyiği dişleri gibi araştırmacılara bu iki adamın avcı-toplayıcı olduğunu gösterdi.

Araştırmacılar mağarada buldukları bu iskeleti analiz ettiklerinde şok oldular, çünkü; Avrupa'da mavi göz genlerine sahip en eski kanıt olmuşlardı ve bu 2 adamın genetik kalıntıları Avrupa'ya Asya ve Afrika bölgelerinden geldiğini gösteriyor.

2008 yılında yapılan bir araştırma, mavi gözlerin muhtemelen yaklaşık 10.000 yıl önce genetik bir mutasyon olarak başladığını gösterdi. Bu özelliğin en eski örneklerinin Karadeniz civarında ortaya çıktığına inanılıyor. 2014 yılındaki araştırma, bugün mavi gözlü olan herkesin atalarının, Karadeniz yakınlarında mutasyonu ilk kez geçiren aynı aileden geldiğini ileri sürdü. 2014 çalışmasının sonuçları, mavi göz genine sahip insanların, tarımın avcılık ve toplayıcılığın önüne geçmesinden önce Avrupa'yı dolaştıkları anlamına geliyor. Tarımın doğudan batıya doğru yayıldığı da söyleniyor.

# Bilim # tarih # avrupa # anadolu