Üreten Türkiye'nin Köy Enstitüleri: Meslek liseleri

Üretim ekonomisinin inşası yolunda nitelikli iş gücü sağlanması için meslek liseleri büyük önem taşıyor. Bu kapsamda "Hepimizin Sendikası Grubu", meslek ve teknik liselerde yaşanan eğitim sorunları ve çözümlerine ilişkin rapor hazırladı.

Üreten Türkiye'nin Köy Enstitüleri: Meslek liseleri

Haber: Seda Akyüz

Mesleki liselerde yaşanan sorunlara mercek tutuldu, çözümler sunuldu. Üretim devrimi rotasında meslek liselerinin önemine dikkat çekildi.

Hepimizin Sendikası Grubu, Mesleki ve Teknik Eğitim Raporu hazırladı. Raporda, mesleki eğitimde yaşanan sorunların ekonomiden bağımsız düşünülemeyeceği belirtildi. Mezun öğrencilerin istihdamı için üretim odaklı bir ekonomik modelin hayata geçirilmesi gerektiği ifade edildi. Devlet Planlama Teşkilatı kanalıyla da merkezî planlama yapılması önerildi.

Öğretmenler, mesleki eğitimdeki sorunların aşılması için Kamu İktisadi Teşebbüslerinin yeniden canlandırılmasını da istedi. Raporda, meslek ve teknik liselerin Köy Enstitüleri mantığıyla eğitim vermesi gerektiği bildirildi.

Hepimizin Sendikası Grubu Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Zafer İncebacak, raporu Ulusal Kanal'a değerlendirdi.

- En önemli sorun ekonominin hizmet odaklı yapısı.

- Bu mesleki ve teknik eğitimler istihdam güvencesi ortaya çıkarıyor.

- Üretim ağırlıklı ekonomi inşa edilmeli. Bu olursa meslek teknik.. Birinci yapılması gereken merkezi ihtiyaç planlaması. Neye, ihtiyaç olduğunu kamu planlamalı.

- Mesleki teknik sorunlar aşılması için KİT’lerin yeniden canlandırılması önemli. Bugün mesleki eğitim merkezleri yüzde 88 istihdam sağlıyor. Mevcut düzende oranları yüzde ... Bunun başarısı çıraklık meslekisinden geliyor. Ara eleman karşılanmasında değerlendirilmeli. Köy enstitüleri mantığıyla sürdürülmeli. İstihdam güvencesi sağlamalı.

- Anadolu teknik liselerinde de bizim yine üretim hayatımızın teknik uzman kadroları yetiştirmek için düşünülmelidir. Doğrudan tekniker unvanı elde etmeliler. Bu öğrenciler doğrudan kendi alanlarıyla sınırlı olmak üzere mühendislik bölümlerine yüzde 50 kontenjanla girmelidir. Daha nitelikli mühendis yetişir.

İncebacak, Tarım Ziraat Liseleri'nin de yeniden açılmasının tarıma büyük katkı sağlayacağını söyledi:

- Bu okullar 2005’te Tarım Orman Bakanlığı'ndan MEB’e devredildi. Burada tarım bakanlığı ile birlikte eşgüdümle bu okulları açmalı. Devlet üretme ve hangi bölgede hangi tarımsal faaliyet yapılıyorsa o okulları açmalı.

# türkiye # ekonomi # ulusal kanal # istihdam # Kamu # üretim # iş gücü # KİT # meslek lisesi # Köy Enstitüleri # mesleki eğitim # Kamu İktisadi Teşebbüsleri # raport # ekonomik model # Güvence