Üreticiden markete fiyat farkı 8 kata ulaştı

Ramazan ayı öncesi market ve üretici arasındaki fiyat farkı 8 kata ulaştı. Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin verilerine göre markette 25, üreticide 8 üründe fiyat artışı yaşandı. Tarlada fiyatı 22 kuruş olan patates, markette 1 lira 75 kuruştan satıldı. TZOB Başkanı Şemsi Bayraktar, Ramazan Ayı fırsatçılığına karşı tüm kesimleri uyardı.

Üreticiden markete fiyat farkı 8 kata ulaştı

Mart ayında 5 katı olan üretici ve marketfiyatı farkı bir haftada 8 katına çıktı. Ramazan ayı öncesi gıda fiyatlarındaki artış alarm verdi.

TürkiyeZiraat Odaları Birliği Ramazan öncesi market ile üretici arasındaki fiyat farkını açıkladı:

- Ramazan ayında vatandaşlarımızın gıda ihtiyacının eksiksiz karşılanması ve sağlıklı beslenmesi önem arz etmektedir. Bu ayda tüm gözler gıda fiyatlarına çevrilmektedir. Daha Ramazan girmeden fiyatlardaki bu artışlar spekülatif faaliyetlerin başladığını göstermektedir. Ramazan fırsatçılığı yapılmamalı, tedbirler zamanında alınmalıdır.

- Marketlerde patates 8 kat, kuru soğan 6,3 kat, maydanoz 3,7 kat, lahana 3,6 kat, ıspanak 3,4 kata satılmaktadır.

Üreticide 22 kuruş olan patates markette 1 lira 75 kuruşa, 28 kuruş olan kuru soğan 1 lira 77 kuruşa satılmakta.

30 Mart-7 Nisan tarihlerini kapsayan verilere göre markette 25, üreticide 8 üründe fiyat artışı yaşandı.

Verileri değerlendiren Türkiye Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar, üretimin devam etmesi için girdi fiyatlarının düşürülmesini istedi:

- Üreticide en fazla fiyat artışı ise yüzde 26,32 ile karnabaharda görüldü. Karnabahardaki fiyat artışını yüzde 16,81 ile domates, yüzde 13,39 ile limon, yüzde 12,50 ile lahana, yüzde 10,87 ile kuru kayısı izledi. Ay sonundan bugüne markette en fazla fiyat artışı yüzde 25,87 ile karnabaharda yaşandı.

- Fiyat istikrarının sağlanması ve güvenilir gıdaya erişim için üretici maliyetlerinin düşürülmesi, üretimin iç ve dış taleplere göre planlanması ve pazarlama sorunlarına çözüm getirilmesi için tüm ilgili kurum ve kuruluşların işbirliği içinde çalışması gerekmektedir. Gübre, elektrik, sulama ve ilaç gibi girdilerde indirime gidilmelidir.

# türkiye # market # fiyat # üretici # ziraat # ramazan # Fiyat istikrarı # ıspanak # tzob # etiket # pazarlama # kuru soğan # fiyat farkı