Boeing 737 Max uçakları yazılım hatası mı düşürdü? Uçaklarda büyük sorun

ABD'li Boeing'in üretiği yeni nesil uçakları 737 MAX'ler 6 ay içinde 2 ayrı kazaya karıştı. Endonezya ve Etiyopya'da yaşanan 2 kazada 356 kişi hayatını kaybetti. Kazaların oluş biçimleri birbiriyle benzerlik gösterince Boieng 737 Max'lerin güvenirliliği tartışma konusu oldu. Kaza nedenleri henüz net olarak bilinmese de uzmanlar uçağın bilgisayar yazılımında sorun olduğu görüşünde. Kokpit.aero genel koordinatörü Tolga Özbek, tüm dünyada hangara çekilen MAX'lerde yaşanan yazılım sorununu Ulusal Kanal'a anlattı

6 ay ara ile yaşanan ölümcül kazalar ABD'li uçak üreticisi Boeing'in yeni nesil uçakları 737 MAX'lerin güvenirliliğini tartışmaya açtı.

Tüm dünyada yaygın olarak kullanılan 737 serisi uçakların yeni versiyonlarında çok daha güçlü olan yeni nesil motorlar tercih edildi. Yeni motorlar eski versiyonlara göre uçağın burnunu yukarı doğru kaldırdığı için Boeing, yeni bir sistem geliştirmek zorunda kaldı.

Uçaklarda kullanılan yeni sistem motor gücü ile uçağın poziyonunu algılayıp otomatik düzeltme yapıyor. Bu sistem uçağın burnunun yukarı fazla kalkması sonucu havada süratsiz kalması olarak tabir edilen 'perdövites' olayının önüne geçmek için geliştirildi. Sistem test uçuşlarında onay aldı. Ancak ticari uçuşlarda bu sorun aniden başgösterdi ve ölümcül kazalar yaşanmaya başladı.

Uluslararası havacılık otoritesinden onay alan sistemin kazalara neden olması Boeing 737 MAX'lerde yazılım sorunu mu var tartışmalarını da beraberinde getirdi.

Peş peşe yaşanan kazalar, Boeing şirketini tarihinin en büyük kriziyle karşı karşıya bıraktı.

Boeing 737 MAX'lerde yaşanan yazılım sorununu kokpit.aero Genel Koordinatörü Tolga Özbek'e sorduk.

ABD, önceleri dirense de yaşanan sorun nedeniyle tüm dünyada olduğu gibi MAX'leri yere indirerek seferlerine ara verme kararı aldı.

Yaşanan kazaların asıl sebebinin şirketin hızlı ve denetimsiz üretim politikası olduğunu iddia edenler oldukça fazla.

Çin'in ardından Rusya'nın da Boeing uçaklarına hava sahasını kapatması, küresel çapta bir anlam kazanıyor. Boeing 737 MAX serisinin neredeyse bütün dünyada yasaklanması Boeing şirketinin hisselerinin adeta çakılmasına neden oldu. 8 Mart'ta hisseleri 422,54 dolardan işlem gören Boeing'in piyasa değeri 247 milyar 40 milyon dolar olarak hesaplanmıştı. Son verilere göre Boeing'in piyasa değeri yaklaşık 22 milyar dolar eridi.

ulusal.com.tr

# boeing # kokpit # 737 max